Jangan Terlalu baik

Isnin, 20 September 2010 3:41 PTG Dicatat oleh SuMaiYyaH
sejenak terfikira kata-kata dari seorang sahabat.

"jangan menjadi orang yang terlalu baik"

salahkan jika nak jadi orang baik.saya hanya diam mendengar apa yang dituturkannya.adakah saya seorang yang baik??tak mungkin,saya tahu siapa diri ini.Bukannya baik sangat.kadang-kadang ada buat silap.Melihat diri ini,tak layak lagi rasanya nak menjadi muslimah yang solehah.

"aku tak mahu orang lain mengambil kesempatan di atas kebaikkan yang kau lakukan"dia menyambung kata-katanya.

"aku bukannya baik sangat.aku cuma buat apa yang aku rasa btol"saya cuba menafikan kata-katanya.

"tapi kau terlalu baik bagi aku.Tak salah nak jadi orang yang baik.Tapi hati-hati,dunia sekarang terlalu kejam bagi orang yang baik"balasnya,,

sangat sukar untuk hidup dalam dunia sekarang.Bila buat baik,orang akan ambil kesempatan.Bila buat jahat,orang akan mengata.bagaikan semuanya serba tak kena.Tersilap langkah,hancurlah diri.Hidup di dunia sekarang,tak sama macam dulu.Harus selalu berhati-hati.Mungkin kebaikkan kita akan di salah ertikan.Melalui dunia hari ini,bagaikan meredah hutan yang penuh dengan duri dan binatang buas.

Saya sangat beryukur kepada Allah,erana dikurnikan sahabt yang sangat memahmi dan tak pernah menyalahgunakan kebaikkan yan saya hulurkan.

Duhai sahabatku,
kebaikkan yang ku hulurkan tulus ikhlas dari hatiku ini.Tiada niat yng tersimpan.Terima kasih kerana kau selalu menemani diri ini di kala senang dah susah.Moga Allah selalu merahmati mu.

0 Response to "Jangan Terlalu baik"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails