Selasa, 9 Jun 2009 11:30 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH



Life in the hostel not like in the hotel….

Akhirnya aku dapat melepaskan diri dari hostel setelah seminggu aku menjalani hidup di hostel shams.Hidup kat hostel memang tak sama macam duk hotel.Sangat memboringkan!Aku tak sangka aku masih tinggal di hostel walaupun masa aku form 1 dulu,aku adalah oaring yg paling benci duk hostel.Duk kat hostel di shams bolehlah tahan.Nasib baik aku duk sebilik dengan kawan aku yg kecik tu.

Rutin harian aku di hostel….Aku kena bangun pagi sebelum solat subuh,lepas bersihkan diri solat berjemaah di surau yg diimamkan oleh muslimin.Kadang2 ada tazkirah selepas subuh atau bacaan al-Quran.Masa solat tu memang mengantuk sangat..Biasanya aku ni kat rumah pukul 6 baru bangun tidur.kat khairiah,pukul 6 baru nak mandi.Tapi kat sini aku kena bangun pukul 5,Lepas orang azan subuh pukul 5.30 dah kena ada kat surau.boleh kata aku ni kena kejutan budaya.lepas solat,naik bilik ,bersiap nak pergi sekolah,Pukul 6.30 kena sarapan..Sarapan kat sini ok lah dari Khairiah..Makan Soto,kadang-kadang cococrunch.lagi mewah dari Khairiah.Tapi makcik kat Khairiah lg best masak dari kat sini.he6.Lepas tu,dalam dewan makan tak boleh buat bising macam kat Khairiah bcoz ada muslimin.Mak cik pun kurang peramah lah.kalu kat khairiah,dengan mak cik2 sekali buat bising.he7.

Memang sangat meletihkan hidup kat asrama ni.Setiap masa kena naik turun tangga.Bilik aku tingkat tiga.Kelas tingkat 3.Dan surau plok 2 tingkat…Kaki aku ni rasa macam nak patah je sebab dah lama tak naik turun tangga…Kat umah aku mana ada tangga tinggi macam ni…Kul 12 aku dah masuk tidur tapi budok2 lain masih lagi study..Kadang-kadang diorang study sampai pukul 3 pagi.Dahsyat btul diorang study.aku tak pernah pun study sampai macam ni…belum pukul 2,mesti kepala aku dah ada atas meja…Patutlah bdok2 sekolah ni bijok sangat…Diorang anggap masa study tu lebih penting dari tidur .Tapi aku!!!!dalam kel;as pun aku tidur….Ish7..Nampaknya aku kena ubah sikap aku kalau aku nak berjaya dan belajar di Universiti Al-Azhar suatu hari nanti…InsyaAllah….

0 Response to " "

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails