MY LAST DAY IN SHAMS

Selasa, 23 Jun 2009 10:29 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH
MY LAST DAY IN SHAMS…
Selepas 2 hari aku tak pergi sekolah,hari selasa tu aku pun tergerak hati nak pergi sekolah.Tiba-tiba je rasa rindu kat member2 kat sekolah.Terutamanya bila mak saudara aku cakap yang aku dapat 2nd intake kat UDM di Fakulti Pengajian Islam..Alhamdullilah,syukur yang tak terhingga bila aku dengar berita gembira ni.Tapi pada masa yang aku juga rasa sedih..sebab aku akan berpisah dengan kawan2 aku kat SHAMS.Dan kebanyakkan daripada mereka adalah kawan aku sejak daripada form 1 lagi…Dn bila aku gi UDM,aku kena cari kawan2 baru.Dan mungkin agak sukar untuk cari kawan seperti diorang…Nak cari sahabat sejati yang betul2 memahami diri kita memakan masa yang agak lama.Tiga hari terakhir di SHAMS,banya k perkara yang terjadi.Ada petistiwa yang sedih,memalukan,menggembirakan dan menyakitkan..
Student lelaki dlm kelas aku yang aku panggil FK dah tak ada dalam kelas aku.Masa aku g sekolah,dia dah tak ada dlm kls aku..Dah berpindah ke SMK Panji Alam..Dia pindah sebab x nak ambil bahasa Arab..Tak sempat aku nak minta maaf dengan dia sebelum dia pindah.Selama ni aku banyak sangat kutuk dia.banyak betul dosa aku kat dia.Harap-harap dia maafkan aku…Dah tak adalah klon F***D K***L kat Shams…Tinggal 4 ekor je kumbang dalam kelas tu.Harap2 akan jadi kumbang yang berguna.
Yang menyedihkan plok sebab nak berpisah dengan kawan2 aku.Kawan aku,Tasha menangis bila aku beritahu yang aku akan ke UDM.Dalam kelas tu,kami kawan berempat je..2 org lagi kawan aku pun dah buat rayuan kat UDM dan 90% ada peluang nk masuk UDM.Tapi tasha x buat rayuan pun.Jadi tak de peluang lah.So,dia sedih sebab kami bertiga kemungkinan akan pergi dan dia akan keseorangan dalam kelas ni.Sebenarnya,aku pun sedih nak tinggalkan diorang ,Kalau boleh aku pun nak stay je F6.lepas 1 ½ tahun.aku dah buat ijazah.Tapi diploma 3 tahun.Tapi keadaan dan suasana kat sekolah dan kelas yang memaksa aku keluar dari sekolah tu…(nak tahu kenapa???lain kali r aku cerita.)
Dalam kelas syariah dah bertambah dua lagi student lelaki dari SMA LADANG.Diorang ni kira baik r.Dan agak malu2 ckit.Si panjang dalam kelas syariah dah takde.sambung study kat UiTM Dungun dalam Diploma Pengurusan perniagaan.dan hari terakhir di Shams,aku belajar dalam kelas Syariah sebab 3 orang lagi kawan aku tak datang sekolah.Dan aku tak sanggup duduk keseorangan dalam kelas usulludin yang seolah-olah tak menerima kehadiran aku tu..Walaupun baru hari ni aku study dalam kelas Syariah tapi rasa macam dah lama je.Kitaorang jadi rapat sangat,mungkin disebab kan kebanyakkan dari mereka kawan2 dari sekolah Khariah..Rasa hepi dan tenang je duk dalam kelas ni.Nasib baik cikgu2 tak prasan aku dari kelas usuluddin.Kalu tak teruk jugak aku kena..Seronok sangat duk dalam kelas ni walaupun Cuma untuk kali pertama dan terakhir.Sebelum aku keluar dari kelas tu aku minta maaf banyak2.Dahlah datang tanpa diundang,lepas tu buat kecoh plok…
Dan yang amat meyakitkan hati aku,bila aku jumpa dengan ketua kelas aku.,Syukri..Dia Tanya”nak g doh ke dari sekolah ni”.Aku jawablah.”ya,aku nak g doh”..ikutkan hati aku mals nak layan dia.Tapi ni hari terakhir jadi aku layan je dengan baik lah..lepas tu dia kata “pergilah cepat sikit,aku serabut doh tengok muka mu”..Masa tu tuhan je tahu bertapa sakitnya hati aku.Sabarlah.Aku layan baik tapi dia buat macam ni kat aku.Dah lah sebelum ni anggap aku macam tak wujud dlm kelas tu.Sekarang dia seolah-olah menghalau aku je.nasib baik hari terakhir kat sekolah tu.kalau tak,merana aku dibuatnya.Dahlah dekat hostel kena kutuk dengan warden.kat sekolah plok disisihkan dengan budok2 kelas.sabar je lah..mujurlah ada kawan2 lain yang ceria dan terus bagi aku semangat.Terubatlah sikit luka di hati aku ni..kalau boleh,aku nak naik kelas aku dan uminta maaf dengan diorang semua.Tapi,bila diorang pun anggap aku ni macam pedatang tnpa izin,Aku pun berat hati nak minta maaf.Harap2diorang maafkan aku kalau kehadiran aku dalam kelas tu menyakitkan hati mereka.Dan aku maafkan diorangyang pernah buat aku derita.Aku anggap ni semua dugaan yang akan menjadikan aku tabah dan sabar dalam menghadapi setiap dugaan..

0 Response to "MY LAST DAY IN SHAMS"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails