Tetapkan Imanku

Ahad, 30 Mei 2010 12:54 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH
di keheningan malam,berfikir sendiri..Menyesali perjalanan hidup selama ini
terlalu banyak masa diluangkan untuk benda yang sia-sia.Nak disesali tiada gunanya lagi.Allah tak suka hambanya mengeluh tapi kenapa diri ini tetap mengeluh..Bertapa lemahnya imanku..Ya Allah,tetapkanalah imanku.Kuatkanlah semangatku untuk menghadapi setiap dugaan Mu ni dunia ini..Aku tahu ujian darimu ingin menguji keimanan ku dah tanda kasih dan syang-Mu padaku..Terima kasih Ya Allah kerana ujian dari Mu mematangkan diri ini menghadapi hidup..

Ya Rasulullah....Sungguh aku rindu padamu.Aku ingin sekali dirimu menemani ku di sini..Agar aku tak lalai lagi menjalani tanggungjawabku sebagai khalifah Allah di bumi ini..Maafkan aku kerana melupakanMu saat aku lalai dengan ilusi di dunia ini..Sungguh aku memerlukan bimbinganmu Ya Rasulullah..Aku tak mahu lagi sesat di dunia ini seperti dulu..Hanya SunnahMu yang mampu mengubat kerinduan padaMu..

Sumaiyyah,Ummu Ammar..Serikandi islam yang cukup aku kagumi..Kau wanita yang tabah dan hebat..Mengharung setiap dugaan tanpa sedikitmu hatimu berubah..Engkau tetap mempertahankan islam..Sedangkan ujian yang di lalui mu jauh lebih hebat dari apa yang ku alami saat ini..Aku berharap diri ini bukan sekadar meminjam namamu namun juga mewarisi sifat tabah mu..Agar aku tetap dapat menjejak kan kaki dunia ini tanpa imanku goyah..

~Ya Allah,Moga ku pergi dari dunia ini dalam imanMu~

0 Response to "Tetapkan Imanku"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails