lapar

Selasa, 6 Oktober 2009 10:12 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH


Semangkuk maggi pun dah ku habiskan.secawan milo pun dah habis ku hisap.sebungkus roti pun dah habis ku mamah.Tapi perutku masih lagi lapar tahap maksimun..nak pergi kafe tapi aku malas..ditambah lagi malam yang ditemani hujan ni..malas lah aku nak berpayung meredah hutan air..Ditambah lagi keadaan kafe yang bertambah riuh dengan suara-suara yang menjerit-jerit bagaikan pontianak tatkala menonton perlawanan bola sepak..Aku rasa blok asrama aku ni dah cukup jauh dari kafe..tapi suara teriakan diorang tu sampai kat bilik aku ni bolah dengar..musim bola sepak dah bermula…Gol…gol..samapi mak cik yang duk dapur kafe pun menjerit gol..Semangat betul diorang tengok bola..Entah lah apa yg ada dengan sebiji bola sepak yang ditendang ke sana ke mari..cari lah kerja yg berfaedah sikit..

Dari kecik sampai besar,aku memang tak suka bola..bola sepak,bola jarring,bola baling hatta badminton sekali pun..tak pernah aku minat buat kerja-kerja macam ni..Aku lebih suka duk kat dapur,buka buku resepi,pastu try masak apa yg aku tak pernah masak…walaupun aapa yg aku masak tu tak pernah nak serupa macam dalam buku resepi tu..Dah pernah beberpa masakan yang aku buat menjadi hidangan istimewa kambing2 di dalam kanadang ayah aku tu..beruntung kambing tu dapat makan masakan aku tau..bukan semua makhluk kat bumi ni dapat rasa air tangan aku ni..

Buat warga UDM yang tengah syok tengok bola tu.Kesianlah kat hamba Allah ni yang terpaksa makan magi je disebabkan korang dah memenuhkan kafe yg selama ni tak pernah penuh pun..Tengok bola tengoklah jugak..tapi jangan sampai lupa buku.Final exam dah dekat ni..jangan tido bola,makan bola samapi study pun bola..

P/S:rasa nak belasah semangkuk maggi lagi je…lapar!!!

0 Response to "lapar"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails