I CEMBURU TAU!!!!

Isnin, 6 Julai 2009 10:53 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH


I’M JELOUS…
Cemburu dah menguasai diri aku..Aku cemburu sangat2 sebab 1st intake ke UDM dan UMT akan daftar hari ni.Cemburunya….diorang masuk UDM lagi awal dari aku..Aku pun nak masuk gop..nak buat macam mana,dah memang nasib aku dapat masuk 2nd intake.Mamang nasib student aliran sains tulen,kalau nak apply masuk IPTA dalam aliran sastera/agama atau mana2 aliran yang tak berkaitan dengan sains….diorang Cuma kan dapat 2nd intake atau seterusnya sebab student aliran sastera akan diutamakan untuk kemasukan pertama.So,kepada student2 aliran sains jangan bimbang kalau 1st intake tak dapat g mana2 IPTA.Insya Allah,peluang ke IPTA tu masih terbuka luas.Kalau tak dapat gop,masuk je form 6..boleh jimat duit dan masa..Ambik je STPM/STAM..Memang sangat menguntungkan.Tak perlu buat pinjaman.Belajar Cuma 1 ½ tahun je.Lepas tu boleh sambung buat ijazah.Dapat plop duit biasiswa RM 1000 seorang.banyak tu.Boleh g shopping..beli baju,kasut,beg dan macam2 lagi..Tapi ingat,guna duit untuk pelajaran dulu.Form 6,takde buku teks.Jadi kena beli buku rujukan sendiri.jadi manfatkan dulu duit untuk pelajarn dulu.Lepas tu baru lah shopping!!!.satu lagi kebaikan form 6,student F6 didahulukan untuk kemasukan ke IPTA berbanding student diploma/asasi/matrikulasi.Jadi peluang nak sambung ke peringkat ijazah terbuka luas tau.Kalau dapat pointer 2.8 ke atas tu,dah jamin dapat Masuk universiti.jadi,jangan putus asa.Selagi ada jalan untuk kita berjaya.selagi tu kita berusaha untuk capai kejayaan.
Walaupun kau cemburu,tapi aku tetap nak ucapkan tahniah pada semua kawan-kawan aku yang berjaya mendapat first intake ke IPTA.antaranya best frenz ku fatimah dalilah yang ke UM dalam pengajian islam dengan sains,Kak Illah di UiTM,diploma Ukur Bahan,Sufia yang akan ke IPGM.Hasmira dan akmaliza yang ke UDM,diploma Teknologi Makmal Perubatan(dekat dengan umah aku tu,takde kuliah..datang umah aku tau).Hajar dan Saffiah yang ke USIM.fadillah yang ke politeknik Hulu Terengganu,diploma pengurusan pelanconagn.Sepupuku yang ke KLMU,diploma kejururawatan.fatin Najihah yang ke UIA,undang-undang..izafiah di UDM,diploma Usulludin..Tahniah semua!!!Jangan bimbang,tak lama lagi aku pun nak masuk IPTA..

0 Response to "I CEMBURU TAU!!!!"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails