kEcEwA

Ahad, 19 Julai 2009 3:49 PTG Dicatat oleh SuMaiYyaH



Sejak akhir-akhir ni tak ada cerita yang Menggembirakan & rutin harian aku masih sama.Tak ada apa-apa pun yang berubah.dan aku rasa inilah tahap yang paling membosankan dalam hidup aku .dan aku dah mula menjadi penonton drama dan sinetron yang setia.Antaranya cerita Sekar di astro Prima.Kisah seorang perempuan yang kecewa kerana tak mendapat kebahagiaan dan masih mangharap cinta dari seorang lelaki yg bernama suami.Kisah ni kadang2 sangat sedih dan hampir membuatkan aku menitiskan air mata.Dan aku rasa sangat sakit hati bila tengok cerita perempuan yang dikecewakan oleh seorang lelaki.Dan perasaan dikecewakan itu sangat menyakitkan dan sangat susah untuk dilupakn.Terutamanya bila orang yang mengecewakan kita adalah orang yang sangat kita sayang dan percaya.dan aku pernah mengalami perasaan itu.sebab tu bila aku tengok cerita ni pun aku juga terasa.Perasaan tu tak dapat digambarkan oleh kata-kata..Dan nasihat aku,jangan kecewakan orang yang menyayangi dan mempercayai kita..Sebab ia sangat menyakitkan.Dan sangat sukar untuk disembuhkan kembali..Kita takkan tahu bagaimana perasaan kecewa sebelum kita sendiri yang mengalaminya..Jagalah hati orang yang menyayangi kita sebelum kita kehilangannya…

Biar kepahitan itu pergi,Agar kemanisan mengisi,
Biarkan kekecewaan berlalu,Agar kegembiraan mewarnai,
Biarkan kegelisahan lenyap,Jangan kita hilang semangat,
Biar penderitaan itu menyara,Agar kekutan kita jana semula,
Biarkanlah diri ini derita,Agar aku sedar kesengsaraan ini,
Tak sama bahkan hanya secebis dari penderitaan Rasulullah s.a.w.
Tuhan sesekali tidak menzalimi hambaNya,Tapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri.Cahaya kelam pahala dosa.berupaya memilihnya walau kadang-kal tersasar lantaran pautan nafsu.Namun peluang dari-Nya sentiasa da.Namun kasih darinya sentiasa memayungi.Diturunkan Ad-din memeperhalusi akal.Dianugerahkan akal memperhalusi akhlak.dikurniakan akhlak mencantikkan pekerti.Menjadi sebaik-baik umat.tunduk sebagai khalifah.menyusuri kehidupan mencari sebutir permata “Iman” menyemai sepohon “Taqwa” agar dapat berteduh dari kepanasan “Nafsu”.Agar dapat berteduh dari angina hasutan syaitan dalam mencari keredhaan Allah s.w.t.

0 Response to "kEcEwA"

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails