DUIT OH DUIT...

Rabu, 24 Februari 2010 1:40 PG Dicatat oleh SuMaiYyaH

ditengah malam yang hening,,,jari-jariku masih lagi pantas menari di atas keyboard..roomate ku dah terbaring kaku di atas katil..entahlah tidur ke tak..senyap je..mungkin tidak terkata dengan apa yang kami bahskan tadi..atau mungkin terasa dengan kata-kataku..Maafkan aku kawan!!

Tadi kami bahskan tentang duit..ada sesuatu yang aku tak setuju dan tak sependapat dengannya..Dikalangan student UDM telah tersebar satu program cari duit secara senyap..Program laburkan duit melalui internet..maybe spesies dengan e-dagang..aku pun tak tahulah...laburkan duit dalam RM500 dan ke atas dan duit akan sentiasa masuk dalam poket..ada student yg join dgn alasan nak bayar PTPTN..

kenapa aku tak setuju???bukan ke kalau masuk nanti kita boleh dapat duit???tak payah susah2...goyang kaki je..duit terus masuk.Aku tak setuju sebab duit yang masuk tu tak tahu sumbernyer dari mani..Duit tu halal ke haram..???terjamin ke duit yang dilaburkan tu akan bertambah???Duit tu dilaburkan ke mana???Banyak persoalan yang tibul bila dikaitkan dengan duit..Banyak benda yang kita kena tahu sebelum kita ambil duit atau laburkan duit tu..

Bukannya aku menentang apa yang kawan2 aku lakukan..tapi,kalau boleh biarlah jelas tentang tentang duit tu..Takkan lah duit tu akan datang tanpa usaha..Kita kenalah ingat rezeki tu kan datangnya dari Allah..Setiap orang ada rezeki masing2..Percayalah pada QADA' DAN QADAR..Lagi baik kalau rezeki yang kita dapat tu dari usaha kita sendiri dan bukannya dari usaha orang lain..

p/s:kalau duit datang semudah itu,dah ramai yg jadi kaya...

0 Response to "DUIT OH DUIT..."

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails